کنسرت آنسامبل اينترنوا در حمايت از کودکان کار ایلیا 25 و 26 تير ماه در تالار وحدت روي صحنه رفت. با اجراي اين آنسامبل ايراني-اروپايي، هشتادمين سال تولد لوريس چکناوريان جشن گرفته شد و براي اولين بار شب موسيقي مينيماليست معاصر در ايران برگزار شد.
در شب اول اجراي اين آنسامبل که تشکيل شده از سه کوارتت زهي به همراه پيانو بود برخي از آثار لوريس چکناوريان به نام‌هاي نوستالژي براي کوارتت زهي، رقص شاعرانه و رقص هيجان براي تکنوازي پيانو و 24 باگتلا بر اساس آهنگ‌هاي ارمني، اجرا شد. همچنين آثاري از شوستاکوويچ و دبوسي هم به اجرا در آمد. در اين برنامه که تمام عوايد آن به حمايت از کودکان کار اختصاص داده شد کودکان موسسه ايليا جشن تولد لوريس چکناوريان را جشن گرفتند. همچنين اين رهبر ارکستر روي صحنه حضور پيدا کرد و درباره زندگي سخت و پرکار کودکي‌اش سخن گفت.
جدا از رپورتوار متفاوتي که براي شب دوم انتخاب شد طراحي صحنه‌ي خاصي هم به تناسب قطعات در نظر گرفته شده بود. اين اجرا با قطعه‌ي پيچيده‌اي از استيو رايش که از برجسته‌ترين مينيماليست‌هاي جهان است آغاز شد و سپس نوبت به هفت گاه معلق اثر فرخزاد لايق رسيد. به گفته‌ي لايق اين اسر پس از سِفر عُسرت دومين گام او در برگوشودن حجم در ساحت موسيقي دستگاهي ايران است. پس از آن سولو پيانوي اشکان لايق اجرا شد و اجرا با اثري از مايکل نايمن پايان يافت. با تشويق مردم نوازندگان روي صحنه ماندند و به عنوان حسن ختام اين کنسرت خيريه موسيقي متن سريال گيم آوترونز اثر رامين جوادي را اجرا کردند.